ciśnienie w oponie

Jakie powinno być maksymalne ciśnienie w oponach?

Prawidłowe ciśnienie w oponach ma istotne znaczenie zarówno dla komfortu prowadzenia pojazdu, jak i bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Zbyt niskie lub zbyt wysokie może być przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji podczas jazdy. Przykładowo, zbyt niskie ciśnienie w oponie wydłuża drogę hamowania, co podnosi zużycie paliwa oraz bezpośrednio zwiększa ryzyko wypadku. Zbyt wysokie natomiast pogarsza przyczepność do podłoża oraz skraca żywotność opon. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach oraz jaki jego poziom jest maksymalny? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Jakie jest prawidłowe ciśnienie w oponach?

Trudno o jednoznaczną odpowiedź na pytanie, jakie jest prawidłowe ciśnienie w oponach. Każdy pojazd w zależności od masy, liczby i wagi transportowanych ładunków lub liczby pasażerów ma inne wymagania. Przyjmuje się, że prawidłowe ciśnienie w oponach to takie, które jest utrzymywane na poziomie wskazanym przez producenta. Taką informację można znaleźć m.in. w instrukcji obsługi pojazdu, na naklejce umieszczonej na drzwiach auta lub przy zapasowym kole w bagażniku. Mimo że instrukcja podaje wartość prawidłowego poziomu ciśnienia, nie określa jego dopuszczalnej wartości dla danej opony. Gdzie zatem ją znaleźć? Informację o maksymalnym ciśnieniu można odczytać z samych opon.

Jak sprawdzić poziom ciśnienia w oponach?

Poziom ciśnienia w oponach można sprawdzić przy użyciu manometrów. Takimi urządzeniami dysponują serwisy wulkanizacyjne oraz stacje benzynowe. Serwis opon w Warszawie Białołęce wraz z kontrolą poziomu ciśnienia zapewnia Auto Serwis Motor City. Zasada jest taka, że ciśnienie powinno się kontrolować regularnie, najlepiej raz na 30 dni oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą. O nieprawidłowym poziomie ciśnienia może też świadczyć kłopot z utrzymaniem kierownicy w czasie jazdy. Kiedy zauważysz, że na prostej drodze twój samochód lekko skręca, sprawdź poziom ciśnienia, bo najprawdopodobniej to w nim tkwi przyczyna problemu. Pamiętaj przy tym, by ciśnienie mierzyć wyłącznie na zimnych oponach, gdyż w przypadku ciepłych wynik może być zawyżony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *