zużyta i nowa opona

Kiedy opona nie nadaje się do naprawy?

Uszkodzona opona w wielu przypadkach nadaje się do naprawy, ale zdarzają się również sytuacje, w których zamiast serwisu, lepiej postawić na zakup nowego ogumienia. Zapewne wiesz, że opony mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy, dlatego, jeśli wulkanizator stwierdzi, że ich naprawa jest niemożliwa, nie lekceważ jego słów. Jazda z wadliwym ogumieniem może narażać Ciebie, Twoich pasażerów oraz innych użytkowników drogi na niebezpieczeństwo. Nie warto zatem ryzykować.

W jakich przypadkach nie opłaca się naprawiać opon?

Naprawa opon okazuje się nieopłacalna szczególnie w przypadku kilkuletniego ogumienia. Przykładowo, jeśli opona ma około dziewięciu lat, oznacza to, że okres jej żywotności się kończy. W takich przypadkach inwestycja w serwis nie będzie ekonomiczniejszą opcją od zakupu, jeżeli za kilka miesięcy zgodnie z zaleceniami producenta będziesz musiał wymienić ogumienie na nowe. Naprawa opon nie jest też dobrym pomysłem w przypadku ogumienia, które uległo uszkodzeniu już po raz kolejny. Wielokrotne naprawy negatywnie odbijają się na jakości opony i nawet jeśli wydawać by się mogło, że ta nadaje się do jazdy, lepiej rozważyć jej wymianę.

O tym, czy opona kwalifikuje się do naprawy, w dużym stopniu świadczy też stopień jej eksploatacji. Nie ma sensu oddawać do wulkanizatora opon z mocno zużytym bieżnikiem. Do dalszego użytku nie nadadzą się nawet te opony, w których bieżnik zużyty jest tylko z jednej strony. Poza tym lepiej pozbądź się ogumienia z widocznymi wybrzuszeniami. Bez wahania zrezygnuj też z naprawy opon, które zostały uszkodzone w wyniku kontaktu z substancjami chemicznymi. W takich przypadkach trudno oszacować zakres zniszczeń, jakie wyrządziły chemikalia, a lepiej nie podejmować ryzyka jazdy z wadliwą oponą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *