sprzedaż felg

Czym jest felga nieprzelotowa i jak się ją wyważa?

Najbardziej znana klasyfikacja felg samochodowych obejmuje ich podział ze względu na rodzaj materiału, z jakiego zostały wykonane. Mało kto jednak wie, że felgi podzielić można też na przelotowe i nieprzelotowe. Przelotowość felg to ważny parametr, który określa, czy centralny otwór obręczy przechodzi na wylot przez materiał. Większość aut wyposaża się w felgi przelotowe, niemniej na polskich drogach z łatwością wytypować można również i te z felgami nieprzelotowymi. Co je charakteryzuje i po czym je poznać?

Felgi nieprzelotowe – czyli jakie?

Nieprzelotowe, bezprzelotowe czy francuskie to trzy określenia, które odnoszą się do tego samego typu felg. Tego rodzaju felgi charakteryzują się tym, że nie mają otworu centralnego. W zamian za to mają kilka otworów, dzięki którym wyróżnić można felgi nieprzelotowe 3-, 4-, 5-, czy 6-otworowe. Jak wskazuje potoczna nazwa – felgi francuskie cieszą się największą popularnością wśród francuskich producentów samochodów takich jak Renault, Citroen czy Peugeot. Główną ich zaletą jest gwarancja dużej stabilności opony, wadą za to problem z jej wyważaniem.

W jaki sposób wyważa się felgi nieprzelotowe?

Sam proces wyważania felg przelotowych i nieprzelotowych zasadniczo się nie różni. Polega na równomiernym rozłożeniu masy felgi i opony w taki sposób, aby masa koła na oś pojazdu po zamontowaniu została rozłożona wokół środka obrotu. Wykorzystuje się do tego wyważarki – i tu pojawia się różnica między felgami przelotowymi a nieprzelotowymi. Mianowicie w zależności od rodzaju felgi zastosowanie znajduje inny sprzęt. W profesjonalnym serwisie opon nie ma problemu z dostępnością do wyważarek do felg nieprzelotowych, aczkolwiek wiele warsztatów nie dysponuje nimi, przez co cena za tę usługę w niektórych miejscach może być wyższa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *